3+1 tudnivaló a microchipről – Felelős állattartás és a kisállatok microchipezése

Want create site? Find Free WordPress Themes and plugins.

A kutya- vagy macskatartók egyik legnagyobb félelme, hogy kedvencüket valamilyen oknál fogva elveszik vagy elszökik, és soha többé nem láthatják. A félelem sajnos nem ok nélküli, hiszen rengeteg állat tűnik el, azonban a microchipezésnek köszönhetően túlnyomó többségük szerencsésen vissza is kerül gazdájukhoz!

1. Miért jó a microchipes megjelölés?

Azért jó, mert az elveszett állatok így kerülnek haza a legnagyobb eséllyel, és ezzel a kóborkutyák számának csökkenéséhez is nagyban hozzájárul. Ha egy kutya vagy bármely microchippel megjelölt állat elkeveredik a gazdájától, akkor amint egy megtaláló beviszi egy állatorvosi rendelőbe, ott percek alatt azonosítani tudják az állatot a chipje alapján, és a hozzá tartozó adatok segítségével a gazdáját is el tudják érni. Gyakran egy héten több talált kutya is érkezik így a rendelőbe, és már aznap újra a gazdájánál lehet.

További fontos szerepe, hogy alkalmas az állat egyedi azonosítására és a microchipet nem lehet csak úgy elhagyni, mint egy bilétát. Magyarországon a kutyák microchipezése kötelező 4 hónapos kortól és a veszettség elleni oltás is csak chipelt kutyának adható be. A többi háziállat microchipes megjelölésére is van lehetőség, szerencsére a híresen kalandor macskák körében is kezd elterjedni, de van gazdi, aki a nyuszijával is a biztosra megy :).

2. Hogyan működik a microchip?

A microchip egyetlen egy adatot tartalmaz, egy 15 jegyű számot. Ez a szám minden microchipen más és más, a beültetés után ezt a számot mi állatorvosok regisztráljuk az online nyilvántartó rendszerbe. Ez minden regisztrált állatorvos számára elérhető, így egy talált állatnak a legközelebbi rendelőből már értesíteni is tudják a gazdáját. A microchipet jellemzően a nyak bal oldalán szokták a bőr alá ültetni, ezen a tájékon a leolvasó szkennert az állat nyaka mellé helyezve már le is olvasható róla a microchipen szereplő azonosító szám.

3. Fájdalommal jár?

Nem, a microchip burkolata szövetbarát anyagból készül, nem irritál, nem okoz fájdalmat vagy gyulladást maga körül. Méreténél fogva még kitapintani is nehéz a bőr alatt. A beültetés egy tűvel történik, sok gazdi aggódik, hogy ez esetleg fájdalommal jár, de jó tudni, hogy valójában a microchip beültetés folyamata egy fokkal sem kellemetlenebb az éves oltás beadásánál, olykor még gyorsabb is annál, mindössze pár pillanat az egész.

+1. Így néz ki egy apró rizsszem mellett:

microchipezés

Dönts felelősen a microchipezés mellett, keresd bizalommal állatorvosi rendelőnket!

Did you find apk for android? You can find new Free Android Games and apps.
Show Buttons
Hide Buttons